zaterdag 2 februari 2013




Ik wil weer meer kleur in huis, in de winter houd ik het 
sober in huis, dat past toch wat meer bij dit jaargetijde maar als ik
 deze oude foto's bekijk begint het weer te kriebelen..


Deze foto's zijn van afgelopen zomer:





































Ik hoor vaak van mensen dat ze graag meer kleur toe willen voegen 
in hun interieur, maar er ook weer zo snel op zijn uitgekeken.


Ik combineer altijd meerdere kleuren, ik kies niet maar één accentkleur.
Zo voorkom ik dat het saai wordt. Als iets je niet prikkelt ben je er nu 
eenmaal snel op uitgekeken. Kleuren versterken elkaar, net als zwart en wit. 
Zorg voor contrast, dat maakt het spannend, daardoor raak je er niet snel 
op uitgekeken. Dat kan ook met kleur, mits je ze goed combineert.


Begin eens met het combineren van drie kleuren.
Zo koos ik vorig jaar voor mijn vertrouwde roze met groen en goud.
De roze en groen hield ik in dezelfde toon en liet ik mat. Als je kleuren kiest in 
dezelfde toon, weet je dat je goed zit en dat het bij elkaar past. Het goud 
zorgt voor contrast; een andere kleurtoon en glans. 





















Wil je wel gaan voor één kleur, combineer dan verschillende tonen van die kleur, 
ga voor mat en glans of gooi verschillende materialen door elkaar.
Wol, linnen, katoen, zijde, kies voor variatie..

Of ga voor pastel versus neon:
















Kleur doet heel veel met je, iedere kleur heeft weer een andere uitwerking op je.
 Net zoals je van licht meer energie krijgt dan van de duisternis..


Ik heb veel geleerd tijdens mijn opleiding tot interieurstyliste en
kleurconsulente. Ik oefende maar raak met kleur en verschillende
materialen. Soms sla je de plank volledig mis en soms ontdek
je mooie dingen en leer je weer iets meer over je eigen stijl.. 
Zo leuk!



Ik wens je veel plezier met het kiezen van je kleur(en)..


Lieve groet, tot snel, Susanne



6 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je tips, ik blijf gek op je roze kleurtje. Waar schilder jij je spullen mee ? kalkverf ? X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal waar, gewoon uitproberen dan ontdek je vanzelf wat bij je past! Waar heb jij je opleiding gevolgd? Groetjes Greta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor, een beetje kleur bij het wit! Wens je een fijn weekend.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige foto's! Prachtig al die kleuren... Ik zit op het Cibap in Zwolle, en volg daar de opleiding voor Interieurstylist! (: Helemaal leuk om te lezen dat jij daar ook voor geleerd hebt! ;)

    Grtz. Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige foto's zoals je al zag ik ben dit keer gegaan voor groen hahahah en niet teveel kopen daar in leeuwarden ..fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je een leuk huis! :) Ik zou je woonkamer/eetkamer/keuken (of wat dan ook..) wel eens in zijn geheel willen zien...! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!